East Cobb Fine Art Wedding and Portrait Photographer

Winter Brides {oklahoma wedding & fashion photographer}

Over the last year I have been blessed with so many wonderful opportunities. One thing that has really driven me to push myself is to always remember to be creative and hopefully inspire others with my work.
So even though it is Winter, people still get married. I love it! No matter what season the wedding may be, if the couple decides to not just incorporate but embrace the season. I think it makes the actual Wedding even more special and one of a kind. This can be done for example by using flowers that are only in season at the time (preferably from local vendors), maybe using pumpkins, bulbs, twigs, etc. in their decor. And when I think of Winter I think of ice, snow, cold, Christmas, ornaments, twinkle lights, etc. All these are so many fun elements one can incorporate in their Winter Wedding.

When the girls from BCG Bridal Couture contacted me about a shoot I knew I had to do this concept. So without further ado I present to you my Winter Brides. I hope you enjoy the images and maybe use them, as intended, for your inspiration.

Life. Pictured. xox

Ich habe so viele unglaublich tolle Möglichkeiten über das letzte Jahr hinweg beruflich gehabt über die ich sehr dankbar bin. Ich versuche immer daran zu denken kreativ und originell zu sein bei meinen Arbeiten und hoffe sehr, dass ich andere mit meinen Fotos erfreuen und inspirieren kann.
Auch im Winter wird geheiratet. Ich liebe es! Es ist wirklich völlig egal welche Jahreszeit es ist, Mensch die sich lieben – heiraten. Ich find’s immer besonders aufregend wenn im Dekor Sachen mit eingebunden werden die gerade in Saison sind. Wie z.B. frische Frühlingsblumen, oder Kürbisse im Herbst, Blumenzwiebeln oder sogar Zweige. Ich bin der Meinung dass durch solche Elemente die Hochzeit noch individueller wird und auf’s Ganze gesehen vielleicht evtl. sogar das gewisse Etwas ausmacht. Wenn ich an den Winter denke, kommen mir Wörter wie Schnee, Eis, Kälte, Weihnachten, Ornamente, Lichterketten, etc. in den Sinn. Es gibt so viele tolle und innovative Elemente die man in eine Winter Hochzeit mit einbinden kann. Die Möglichkeiten sind Grenzenlos.

Als mich die Mädels von BCG Bridal Couture kontaktierten für ein Shooting wusste ich, dass ich dieses Konzept umsetzen mußte. Also ohne groß weiter zu schreiben stelle ich vor meine Winter Bräute. Ich hoffe ihr genießt die Fotos und lasst euch, wie ich es mir wünsche, von ihnen inpspirieren.

Life. Pictured. xox

Styling, Design & Photography: Benita R Cloward, BRC Photography
Hair & make-up: Lindsey Don
Gowns: The Bridal Boutique, Norman, OK
Accessories (silver earrings, hair pin, hairband with matching bracelet, veil, shawl, faux fur bolero, brooch & hair feather): BCG Bridal Couture
Bouquet: Rebecca Thai, Oh so Blush
Assistant: Angela
Models: Cortney & Lauren

  • January 11, 2011 - 1:24 am

    Jennifer - absoutely beautiful pictures Benita !

  • January 11, 2011 - 8:23 am

    Heather - Benita- these pictures are amazingly beautiful. You truly have a talent!

  • January 20, 2011 - 5:54 am

    asel - der einzige man, der keine frau hat, ist der nikolaus (terminator ist schon die nächste generation). in seine zeiten traute sich anscheinend keine frau so schön in die kälte raus. hast du die bilder dem nikolaus schon gezeigt? lass ihn auch mal inspirieren 😉

    ich mag die schneeflocken und die warmen farben bei der ice-braut.

  • February 1, 2011 - 12:26 am

    kristin cook - LOVE the b/w grainy images of the part 1 bride…stunning!

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

M e e t   t h e   A r t i s t